Polskie Stowarzyszenie Kiteboardingu

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Zawody Przepisy Eksperymentalne przepisy wyścigów desek z latawcem 2009-2012

Eksperymentalne przepisy wyścigów desek z latawcem 2009-2012

Drukuj PDF
Spis treści
Eksperymentalne przepisy wyścigów desek z latawcem 2009-2012
Wstęp
Definicje
Przepisy podstawowe
Gdy deski spotykają się
Prowadzenie wyścigu
Inne wymagania
Protesty, zadośćuczynienia
Zgłosznia i warunki dopuszczenia
Organizacja regat
Dodatki
Wszystkie strony

 

Poniżej zamieszczono polskie tłumaczenie przepisów obowiązujących w nowej klasie żeglarskiej - kitesurfingu. Poniższe tłumaczenie jest formalnie zatwierdzoną adaptacją klasycznych żeglarskich przepisów publikowanych na świecie przez ISAF, a w Polsce PZŻ.

Na potrzeby wydruku przygotowaliśmy wersję PDF.

 

 

 

PRZEPISY

REGATOWE

ŻEGLARSTWA

2009-2012

 

 

EKSPERYMENTALNE PRZEPISY WSPÓŁZAWODNICTWA

DESEK Z LATAWCEM

2009-2012

 

 

 

 

International Sailing Federation

International Kiteboarding Association

 

Published by ISAF (UK) Ltd., Southampton, UK

© International Sailing Federation, (IOM) Ltd.

June 2008

Wydawca:

Tłumaczenie: Ryszard SKARBIŃSKI,
Marek ROWIŃSKI  (treści zawierające zmiany wprowadzone przez           Dodatek B oraz BB)

Recenzenci:

 

 



 

Komentarze  

 
0 #1 Marek Rowiński Sr. 2011-06-08 13:28
Dodatek BB - Czerwiec 2011 wprowadzil następujące zmiany:

DEFINICJE:
Deska jest wywrócona gdy:
(a) jej latawiec jest w wodzie,
(b) jej linki są splątane z linkami innej deski, lub
(c) zawodnik, wyraźnie przez przypadek i na znaczący okres czasu (1) upadł do wody lub
(2) został odłączony od kadłuba.

Deska kończy kiedy, podczas gdy zawodnik utrzymuje kontakt z kadłubem, jakakolwiek część jej kadłuba lub zawodnika w normalnej pozycji przekracza linię mety z kierunku kursu od ostatniego znaku; albo po raz pierwszy, albo po wykonaniu Kary Jednego Obrotu zgodnie z przepisem 44.3, albo po naprawieniu błędu popełnionego na linii mety zgodnie z przepisem 28.1.

PRZEPIS 42.
Deska musi być napędzana jedynie poprzez działanie wiatru na latawiec, działanie wody na kadłub oraz przez własne działania zawodnika, bez uzyskiwania pomocy zewnętrznej. Jednakże zawodnik nie może robić istotnego postępu do przodu poprzez wiosłowanie, płynięcie lub chodzenie.
 

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować.